zondag 30 september 2012

Stromboliweg



Een van de rafelrandjes, het westelijk havengebied van Amsterdam, is een plek waar ik graag kom. Deze landtong in het Noordzeekanaal waar -hoe lang nog?- oude woonboten liggen, is bevolkt door een handjevol kunstenaars, krakers en randfiguren. Doodlopend op het einde hiervan staat een tafeltje met bankje opgericht door krakersbeweging Jeremiah Day.
Aan dit tafeltje drink ik graag in alle stilte de meegenomen Westmalle tripel.
Omdat het vrij afgelegen ligt ademt het vooral op zondag, wanneer er geen industrie is, een enigszins louche sfeer uit. Daar hou ik van.

Nabij ligt het ADM-terrein, de vroegere scheepswerf van de Amsterdamsche Droogdok Maatschappij gekraakt in 1987, een grote vrijplaats waar vele experimenten, culturele projecten en performances plaatsvinden en jaarlijks het grote Robodock festival geschiedt.




7 opmerkingen:

  1. Ik heb op uoutube gekeken en meteen je carmina gevonden. Leuk! Ik wist niet dat je ook goed was in documantatie films.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt om dit site met ons te delen Es, zo kan ik begrijpen waarom je er zo gefascineerd door bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja de onlandjes hebben ook mijn voorkeur ( liefde)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. welkom op m'n blog Reflexxus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoorde dat (jammer genoeg) ook dit gebied moet gaan verdwijnen.
    Plaatsmaken voor de uitbreiding van de haven.

    BeantwoordenVerwijderen